11 položek celkem

Cena

Antidekubitní matrace se mohou používat na polohovací lůžka, stejně tak jsou vhodné i na standardní lůžko. Tyto speciální matrace jsou vyvinuté pro pacienty, kteří jsou dlouhodobě upoutaní na lůžko a hrozí jim riziko výskytu proleženin (dekubitů). Minimalizují mechanické rozložení tkáně a rozloží tlak rovnoměrně na celou matraci. V této kategorii nabízíme antidekubitní matrace pěnové, měkčené, s pamětí, nebo vzduchové.

Provozovatel e-shopu nespolupracuje s žádnými zdravotními pojišťovnami, a proto jsou všechny antidekubitní matrace plně hrazené zákazníkem.

Jak vznikají dekubity

Dekubity trápí hlavně v nemocničním prostředí velké množství pacientů. Proleženiny lze charakterizovat jako lokální poškození buněk, které vzniká dlouhodobým působením tlaku v malé lokalizované oblasti. Daný tlak, případně třecí síly způsobí poruchu mikrocirkulace s následnou hypoxií, což po čase vyústí do vzniku chronického buněčného poškození. dekubitu. Pod místem tlaku dochází k oslabení zásobování tkání kyslíkem a živinami, což následně vede k jejich odumírání. Dekubity představují velké riziko hlavně proto, že vznikají u rizikových pacientů poměrně rychle, někdy už po několika hodinách ležení na lůžku. Antidekubitní matrace a pomůcky mohou výrazně snížit riziko vzniku dekubitů a zabránit jejich brzkému vzniku.

Faktory ovlivňující vznik dekubitů

Proleženiny dokážou pacientům způsobit poměrně velké bolesti a i přes neustálou snahu o vývoj nových materiálů a celkového pokroku v oblasti moderní medicíny zůstávají v rámci zdravotní péče rozsáhlým problémem. Samotná velikost dané chronické rány je závislá na velikosti síly tlaku, doby trvání samotného tlaku ale i na individuálním zdravotním stavu každého pacienta. Pokud pacienta nemá správnou výživu, má onemocnění cévního, nervového systému nebo trpí nadváhou, tak bude výrazně náchylnější ke vzniku proleženin. Na vzniku dekubitů se také podílí vliv vnějšího prostředí, jako například vlhkost a teplota vzduchu nebo i věk pacienta. Riziko vzniku dekubitů také výrazně roste, pokud lůžko daného pacienta není vybaveno antidekubitní matrací nebo antidekubitními pomůckami. Podle velikosti buněčného poškození můžeme proleženiny dělit do více kategorií, od zarudnutí kůže, přes částečnou ztrátu kožního pokryvu, až po úplnou ztrátu kůže a podkoží. Mezi nejčastější místa výskytu dekubitů lze zařadit sedací kosti, paty, kotníky a oblast nad křížovou kostí.

Prevence zabraňující vzniku dekubitů

I přes proškolení zdravotního personálu a vývoje stále nových preventivních pomůcek počet dekubitů roste. Je proto důležité aktivně pracovat na jejich prevenci, neboť léčba již vzniklé proleženiny může být velmi náročná a může trvat dlouhou dobu. Za nejlepší prevenci ke vzniku dekubitů lze označit neustálé měnění polohy samotného pacienta na lůžku. I proto představují dekubity největší riziko u pacientů v bezvědomí nebo u kvadruplegiků a paraplegiků. Je proto důležité polohovat pacienta na lůžku každé 2-3 hodiny, aby nedocházelo k příliš dlouhotrvajícímu tlaku na jednu z rizikových částí těla. Dále je také nesmírně důležitá správná hygiena pacienta a zajištění optimální teploty a vlhkosti v místnosti.

Význam antidekubitní matrace v prevenci a léčbě dekubitů

Obrovský význam v rámci prevence dekubitů mají antidekubitní pomůcky a antidekubitní matrace. Ty dokážou rovnoměrně rozložit tlak na tělo pacienta a tak zabránit hlavnímu negativnímu faktoru vzniku proleženin. Antidekubitní matrace jsou vyrobeny ze speciálně navržených materiálů a dělí se na aktivní a na pasivní antidekubitní matrace. Pacient se do antidekubitní matrace zanoří mnohem hlouběji, čímž dochází k rovnoměrnějšímu rozložení váhy pacienta na lůžku. Pasivní antidekubitní matrace jsou nenáročné na údržbu a nevyžadují připojení agregátu. Jsou vhodné pro pacienty v rámci rekonvalescence po úrazu nebo operaci a pro dlouhodobě nemocné pacienty připoutané na lůžko. Své uplatnění najdou v nemocnicích, domovech důchodců a také v domácnostech. Pasivní antidekubitní matraci si může proto zakoupit do domácnosti i naprosto zdravý člověk, který si chce dopřát příjemný spánek a maximální komfort.

Benefity antidekubitních matrací

Mezi největší výhody pasivních antidekubitních matrací například jejich cena a fakt, že kromě léčby a prevence dekubitů přispívají také k podpoře krevního a lymfatického oběhu. Vhodnou antidekubitní matraci je ideální doplnit antidekubitními pomůckami, jako například speciálními opěrkami, polohovacími klíny a válci, či speciálním antidekubitním polštářem.

Antidekubitní matrace na RehabilitačníPomůcky.cz

V naší nabídce naleznete pouze antidekubitní matrace od prověřených dodavatelů. Rádi Vám s výběrem antidekubitní matrace poradíme na naší zákaznické lince 800 200 900.

Doprava s PPL ZDARMA Při nákupu nad 1.799 Kč

Veškeré zboží skladem Více jak 60.000 produktů

Poradíme s výběrem Napište nám či zavolejte

Rychlé doručení Zboží expedujeme v den objednání