Rázová vlna

Rázová vlna je šetrná a neinvazivní léčebná metoda, řadící se mezi formy fyzikální terapie využívané k léčbě postižených míst pohybového aparátu. Rázová vlna snižuje napětí tkání, zmírňuje otoky a velmi rychle ulevuje od bolesti. Ještě lepších výsledků dosáhneme kombinací s akupunkturou, lymfodrenáží či oscilační terapií.

TERAPIE RÁZOVOU VLNOU SE DOPORUČUJE PŘI:

• tenisovém, golfovém nebo oštěpařském lokti
  • blokaci krční páteře, bolesti ramen a krku
  • bolesti paty nebo patní ostruhy
  • zánětu Achillovy šlachy
  • bolestech hlavy, migrénách a závratích
  • po nadměrné zátěži kolen
  • syndrom tibiální hrany nebo bolesti holení
  • bolesti třísel
  • jiných blokacích pohybového aparátu

V PRAXI JSOU VYUŽÍVÁNY POUZE DVA DRUHY PŘÍSTROJŮ PRO GENEROVÁNÍ RÁZOVÝCH VLN:

• Radiální rázová vlna
  • Fokusovaná rázová vlna

Rozdíl mezi radiální rázovou vlnou a fokusovanou rázovou vlnou – fokusovaná rázová vlna má 1000x vyšší okamžitý výkon a doba trvání pulzu je 100x nižší než radiální rázová vlna (u radiální je to 0,01 sec.). Dalším rozdílem je, že u fokusované rázové vlny je vlna mířena do ohniska v hloubce tkáně, radiální je nejúčinnější v místě dotyku s tkání.

Stejně jako jiné druhy terapií má i terapie rázovou vlnou jisté kontraindikace, které není žádoucí opomíjet. Terapie se nedoporučuje gravidním ženám, při poruše srážlivosti krve (antikoagulaci), u pacientů s nádorovým onemocněním nebo zánětlivými onemocněními. Lepších výsledků dosáhneme kombinací s akupunkturou, lymfodrenáží či oscilační terapií.