Řešení bolesti horního trapézu pomocí cross tapu

Jak na bolest horního trapézu pomocí cross tapu?

Bolesti v oblasti horního trapézu (oblast šíje) jsou běžným problémem, který může mít negativní dopad na každodenní život a pohodlí. Horní trapéz je sval, který se nachází na horní části zad a krku a je často napjatý (hypertonní) nebo se v něm nacházejí bolestivé body na svalových vláknech (trigger pointy). Možných příčin tohoto stavu je více, patří sem například špatné držení těla, způsobené sedavým životním stylem a nedostatečnou ergonomií pracovního místa, emoční napětí a stres, nevhodné pohybové stereotypy či nadměrné cvičení zatěžující právě tuto oblast.

V níže přiloženém videu vám ukážeme, jak si lze pomoci od této nepříjemné bolesti pomocí aplikace cross tapu a kinesiotapu. Vždy je však vhodné zkombinovat tuto metodu s individuálním aktivním cvičením, které povede k eliminaci spouštěčů bolesti trapézu.

Jak na samotnou aplikaci tapu?

1. V první řadě je třeba určit bolestivý bod na oblasti trapézového svalu, proto zde provedeme palpační vyšetření po celé délce jeho vláken. Jakmile najdeme
bolestivý bod, který může způsobovat i například bolest šířící se do vzdálenější oblasti, vyznačíme si toto místo tečkou.
2. Na označené místo aplikujeme cross tape.
3. Dále budeme facilitovat/aktivovat spodní část trapézu tak, abychom ulevili horní části trapézu. Nyní využijeme Spophy elastický kinesio tape.
4. Vyznačíme si oblast obratle Th12, najdeme si oblast vnitřní strany hřebene lopatky, kterou taky vyznačíme. Oblast mezi těmito dvěma body uvedeme do
protažení tak, že pacient provede rotaci a mírný předklon směrem k druhé straně těla, zároveň lopatku odtáhne od páteře.
5. Nastřihneme si tejpovací pásku, můžeme ji vyměřit trochu kratší, protože ji povedeme mezi těmito body v napětí alespoň 15 procent.
6. Nalepíme kotvu na oblast Th12, bez napětí a v základní poloze.
7. Střed tejpu lepíme v napětí 15 procent a v poloze protažení oblasti. (viz. výše)
8. Kotvu nalepíme na oblast vnitřní strany hřebene lopatky. Zažehlíme.